• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Hej, idag ringde KFM upp mig angående min ansökan om skuldsanering. Jag fick prata med en blyg tjej i 20års åldern som lät som om att det var hennes första ansökan hon hanterade och jag fick såklart avslag på min ansökan om inledande. Jag har tagit nya lån tidigare i år cirka 1 månad innan jag ansökte om skuldsaneringen men sen jag skickade in min ansökan har jag inte ens haft en tanke på att försöka ta nya lån.
Jag fick avslag för att enligt hon så har jag ansökt om lån för tätt in på och att man inte ska ha ansökt om lån på något år för att det ska kunna bli godkänt. Stämmer verkligen det? Vad bör jag göra nu? Är det någon idé att man ens försöker överklaga beslutet eller ska man bara dra till Västerbron och få slut på det här jävla eländet. Eller ska man kanske flytta till Thailand och försöka starta ett nytt liv där. Kände bara att allting gick ut ur mig efter det här.
Men va trist då lär ju inte jag heller få..

förstår känslan men Västerbron är ingen bra idé !
Kämpa på
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Som sagt, fick avslag på inordnande skuldsanering idag. Jag undrar om det är någon annan som har överklagat och kan säga om det är någon idé att göra det. Eller är det bättre att ansöka om en ny skuldsanering?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Anledningen till varför jag tagit nya lån är just för att inte hamna hos KFM. Jag har använt dem lånen till att betala andra lån. Sen nu på 3-4 månader har jag inte ansökt om något lån alls just för att jag bestämde mig för att ansöka om sanering för att få en en andra chans. Så det är ingen idé att överklaga eller något sånt?
Jag hade relativt nya lån då jag fick o beviljades sanering. Precis som du var detta lån taget för att betala andra lån/utgifter o för att undvika kfm (vilket ju i efterhand var bara dumt..) Jag fick som sagt beviljat o är numera klar m min sanering.
Efter att ha läst här i tråden så känns det som att det blivit lite hårdare idag när det kommer till att bevilja sanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Som sagt, fick avslag på inordnande skuldsanering idag. Jag undrar om det är någon annan som har överklagat och kan säga om det är någon idé att göra det. Eller är det bättre att ansöka om en ny skuldsanering?
Vänta något år och sök igen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Hej, idag ringde KFM upp mig angående min ansökan om skuldsanering. Jag fick prata med en blyg tjej i 20års åldern som lät som om att det var hennes första ansökan hon hanterade och jag fick såklart avslag på min ansökan om inledande. Jag har tagit nya lån tidigare i år cirka 1 månad innan jag ansökte om skuldsaneringen men sen jag skickade in min ansökan har jag inte ens haft en tanke på att försöka ta nya lån.
Jag fick avslag för att enligt hon så har jag ansökt om lån för tätt in på och att man inte ska ha ansökt om lån på något år för att det ska kunna bli godkänt. Stämmer verkligen det? Vad bör jag göra nu? Är det någon idé att man ens försöker överklaga beslutet eller ska man bara dra till Västerbron och få slut på det här jävla eländet. Eller ska man kanske flytta till Thailand och försöka starta ett nytt liv där. Kände bara att allting gick ut ur mig efter det här.
Vilken åldersgräns ska det vara på handläggarna av skuldsanering?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp